ועדת זכאות ואפיון - שאלון להורים

הורים יקרים, לקראת הדיון בוועדת זכאות ואפיון הנכם מוזמנים למלא את השאלון.
שאלון זה מהווה חלק משמעותי ממקורות המידע המובאים בפני חברי הוועדה ותרומתו לקיום הדיון חשובה ביותר.
לתשומת לבכם: 
1. מילוי השאלון נתון לבחירתכם ואינו חובה.
2. מומלץ לקרוא את השאלון כולו לפני המילוי.
3. במידת הצורך ניתן להסתייע בגורמים נוספים למילוי השאלון.
השאלון מנוסח בלשון זכר אך פונה לשני המינים.
 
חלק א'- פרטים כללים

 

חלק ב'- לפניך חמישה תחומים, בהם הנך מתבקש לתאר את תפקודו של ילדך בפעילויות שונות:
1. פעילות לימודית: בבית הספר/גן הילדים, בהכנת שיעורי בית, במרכזי למידה וכד'

נקודות לדוגמא: מגיע לפעילות באופן עצמאי. מביע את צרכיו, העדפותיו ורצונותיו, נייד ועובר בין מנחים במרחב. מנסה לבצע פעולות )כגון: שירותי, ניקיון אישי( בעצמו ופונה לעזרה מתאימה במידת הצורך. מצליח לחזור לפעילות לאחר פעולות טיפול עצמי.

 

 

ג. באיזו תדירות ומידה העזרה בפעילות הלימודית שתיארת נדרשת לילדך (חובה) שדה חובה

 

 2. פעילות חברתית: מפגש עם חברים, משחק משותף, השתתפות בחוגים במתנ"ס או בתנועות נוער וכד'

נקודות לדוגמא: מגלה עניין בפעילות קבוצתית עם בני גילו ומתמיד בה. מעוניין בקשר עם חברים, נמנע/מבלה עם חברים בני גילו במהלך יום הלימודים, בשעות אחר הצהריים, יוצר קשרים חברתיים ושמור עליהם, משתתף בפעילות במתנ"ס או/ו בתנועת נוער, פועל ברשתות החברתיות, שומר על המרחב האישי ומרחב הזולת. מקשיב, משתתף ויוזם שיח בעיתוי ובמינון מתאים. מפרש מצבים חברתיים ומגיב אליהם בהתאם למקובל. מייצג את רצונותיו העדפותיו בקבוצה. מפגין פתיחות לדעות/אמירות שונות משלו, מתפשר, מגלה יכולת ויתור, מתמודד עם הפסד, ניצחון.

 

 

ג. באיזו תדירות ומידה הסיוע בפעילות החברתית/קבוצתית שתיארת נדרשת לילדך (חובה) שדה חובה

 

 3. פעילות עצמית: זמן פנוי/חופשי בו הילד מעסיק את עצמו

נקודות לדוגמא: בוחר פעילות ופועל באופן מושכל ומותאם בסביבה/פעילות בלתי מובנית. נמנע מסיכון ומסוכנות. פותר בעיות תוך הפעלת שיקול דעת. מגלה גמישות בהתנהלות מול מצבים חדשים ושינויים בלתי צפויים. פועל בהתאם לכללים והנחיות בהתאם לפעילות. נענה להנחיה ולהכוונה. מגלה עניין בתחומים שונים משתתף בחוגי העשרה ועניין כמו מוסיקה, ספורט וכד'

 

 

ג. באיזו תדירות ומידה העזרה בפעילות העצמית שתיארת נדרשת לילדך (חובה) שדה חובה

 

 4. פעילות חוץ: טיולים במסגרת החינוכית, משפחה, חוגים

נקודות לדוגמא: מפיק למידה מסביבות/ פעילויות שונות. פותר בעיות תוך הפעלת שיקול דעת. נמנע מסיכון ומסוכנות. מגלה גמישות בהתנהלות מול מצבים חדשים ושינויים בלתי צפויים. פועל בהתאם לכללים והנחיות בהתאם לפעילות. נענה להנחיה ולהכוונה. מצטרף ומשתלב בפעילות. יוצר אינטראקציות בהתאם לפעילות.

 

 

ג. באיזו תדירות ומידה העזרה בפעילות החוץ שתיארת נדרשת לילדך (חובה) שדה חובה

 

5. ניהול עצמי: התארגנות, ניהול זמן, סדר יום, שגרות, התמודדות עם משימות, מעברים וכו'.

נקודות לדוגמא: מתפקד באופן עצמאי מעריך את הזמן הנדרש לפעילות ומנהל אותו ביעילות. מתפקד באופן מאורגן ושיטתי ומבצע משימות ברצף ובהתמדה מתחילתה ועד סיומה. מתמודד עם קשיים באופן עצמאי/ מבקש עזרה/ נמנע מביצוע המשימה. מבצע בקרה ומשוב עצמי

 

 

ג. באיזו תדירות ומידה העזרה בניהול העצמי שתיארת נדרשת לילדך (חובה) שדה חובה

 

 6. טיפול עצמי: פעולות הקשורות לניידות, אכילה ושתיה, לבוש, שימוש בשירותים, ניקיון אישי והיגיינה וכד'

נקודות לדוגמא: מגיע לפעילות באופן עצמאי. מביע את צרכיו, העדפותיו ורצונותיו, נייד ועובר בין מנחים במרחב. מנסה לבצע פעולות )כגון: שירותי, ניקיון אישי( בעצמו ופונה לעזרה מתאימה במידת הצורך. מצליח לחזור לפעילות לאחר פעולות טיפול עצמי.

 

 

ג. באיזו תדירות ומידה העזרה בתחום הטיפול העצמי שתיארת נדרשת לילדך (חובה) שדה חובה

 

 חלק ג': שאלות מידע כלליות